Från enkel kakburk till vacker blomburk

Jag altrade en kakburk  på Umeå träffen förra helgen.
*
PICT0028
*
PICT0029
*

Jag gjorde ett eget papper av enfärgad cardstock med Tim Holtz masker och distresser.

Först duttade jag distresser i tre olika färger på ett underlägg, sprayade på med vatten.
Sedan la jag den vita cardstocken på färgerna.
Efter det la jag på några av maskerna från Tim Holtz och “duttade” på en färg av distresserna. Sedan skar jag ut av pappret så jag kunde klä kakburken, skarven närmast locket dolde jag med organzaband.
 Bokstäverna till ordet blommor vet jag inte vilket alfabet det är, lånade av en trevlig pysslare. Resten är lite blommor, blad och så stickles förstås…
Ha det gott! Kramar Carina

Single Post Navigation

4 tankar om “Från enkel kakburk till vacker blomburk

  1. Britt-Inger skrev den :

    Som vanligt, helt bedårande… Ännu vackrare live…

  2. Kanonsnygg burk. Låter kul att göra eget mönsterpapper.
    Riktigt läckert blev det.

  3. Psst…
    Det är Biography från Quickutz…. Alfabetet alltså…

    Kram
    Erika

  4. Alltså!!! Jag har åxå sett denna skapelse live, och den är ju bara så underbart fin! Supernice! 🙂
    Kram Annica H

Lämna en kommentar