Teljuskort med lite extra.

Teljuskort är alltid trevliga att ge bort! (Och få… 😉 ) Här har jag gjort ett par stycken av Melissa Frances ljuvliga papper, ”ramar” från Tattered Angels och diverse pynt.  

Inför den här julen har jag gjort de flesta av mina julkort ”två och två”. Det sparar en massa tid, vilket inte skadar….

Korten blir rätt tjocka, och åker lätt upp, så jag har gjort en låsning med magneter. Jag har gömt magneterna mellan papperslagren, så syns de inte, men funkar bra!

Inuti korten finns en hälsning på vänster sida, och gåvor till höger.

Just denna fras har jag använt flitigt i mina ljuskort denna jul…

Gåvan består i tre väldoftande ljus, en altrad tändsticksask och en organzapåse med ”juldoft”. Kanelstång, torkad apelsin, stjärnanis och nejlikor funkar bra.

Här är en bild på vad som ligger i facket till höger.

Det kanske är i senaste laget, men det finns fortfarande tid! Du hinner nog göra ett ljuskort du också? Det är så roligt att ge bort dem! 🙂 

Single Post Navigation

3 tankar om “Teljuskort med lite extra.

  1. Rakel skrev den :

    Ännu ett fint tekort. Men eftersom jag inte fick nåt svar när jag ställde samma fråga som förut, finns det nån tutorial på det här kortet?

  2. Hej Rakel!

    Ledsen att du inte fått svar tidigare!
    Tyvärr har jag ingen tutorial på detta. Jag har bara gjort askarna efter de mått som jag tyckte passade. Det finns tutorials på diverse andra varianter av teljuskort på nätet. Har inga adresser i huvudet, men du hittar dem genom att googla på teljuskort.
    Lycka till! 🙂
    //Annica H

  3. Rakel skrev den :

    Tack, ska genast göra ett nytt försök att googla fram nåt. 🙂

Lämna en kommentar