En liten blomma

Jag hittade en pappersmugg med fat i butiken gjort för att altra men jag bestämde mig för att plocka bort handtaget och göra en kruka med fat istället. Jag hade inte så många servetter hemma att välja mellan men prickigt är ju aldrig fel i min värld så det fick bli en sådan som jag fäste  med decolpagelim.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Då krukan och fatet torkat så fyllde jag krukan med papper  och plockade fram limpistolen och började limma på massa blommor och jag petade även ned bitar av magnolias kristallgirlang sedan limmade jag fast spets runt kanten och en rosett av vit organzaband, sedan glittrade jag mina blommor lite med glitter paste.  Jag planerar att göra fler men då använda små teracottakrukor som jag redan har hemma dom är lite mindre så det går inte riktigt åt lika mycket blommor att fylla dom men dom kommer bli perfekt små gåbort presenter.

Single Post Navigation

2 tankar om “En liten blomma

  1. Den är supersnygg och tack så mycket för att den får bo här i butiken ett tag 🙂
    Kram Anette

  2. Ja den blev jättefin! Fiffinurlig du är!

Lämna en kommentar