PRO marker album gjord med Bind it all

Jag har fått ett mail av Carina med tips på användning av BIA:n (Bind it all)
Ni får själva läsa hennes bekrivning på hur hon gått till väga.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Här kommer en liten idé (som jag fck av en annan pysslare) vad man kan göra med en bia.
Har ingen själv, passade på att låna en på en trevlig pysselkväll hos Nettan.
Själva spiralen och Chipboard Covers köpte jag då, stansade även ut bokstäverna promarker på pysselkvällen så jag vet inte vilket alfabet det är.
På bokstäverna har jag waterfall stickles.
Papperet till framsidan har jag tagit spillbitar hemifrån min spillåda, dekorationerna likaså. Banden som jag knutit runt spiralen kommer delvis från butiken.
I boken använde jag ljusgrön cardstock.
Hittade en liten hjärta stämpel som jag har stämplat upp på vitt papper och sedan målat med mina promarker.
Klippt ut hjärtat och klistrat in i boken och till sist skrivit vilken promarker det är.
Enkelt och praktiskt.
Jag har sparat en del tomma sidor, det kan ju hända att jag köper någon till promarker…  😉
carinas-bia-tips-nr1
carinas-bia-tips-nr21
* * * * * * * * * * * * * * * * *
Vilken toppenidé du fått av din pysselvän 🙂
Du har gjort en superhärlig bok, och jag kommer nog också att göra en sån här nån dag för att ha lite koll på alla promarker pennor.
Tack för tipset.
Kram Anette
Single Post Navigation

7 thoughts on “PRO marker album gjord med Bind it all

  1. Har ett liknande album för min PM’s, fast med en ring som håller ihop det. Nu vill jag verkligen testa på en BIA och göra ett sådant här album, sååå fint!

  2. Jamen, vilken jättebra idé! Det blir ett av mina kommande projekt!

  3. Jättefint album!! Ååå vilken toppenbra idé!!! 😀

  4. Supernice!
    Tyvärr har jag ingen BIA heller… Inte så värst många Pro Markers heller, men jag kan ju göra ett album till mina distressfärger kanske? 😉
    Kram Annica

  5. Men du är väl en klippa på det här! 😉 Så snygg blev den oxå vännen! Hoppas att du har det bra & att ni hade en härlig jul!

    Ha en god fortsättning, kramar!

  6. Det här är en superbra idé! Man kan göra små böcker för alt möjligt som man vill kunna ha en översikt över. Alla har inte BIA, men man kan använda ringar/band/snöre/piprensare e.l. att binda ihop ryggen med.

    Men din var i alla fall superfin och det ska ju sägas att det blir himla snyggt med BIA!!

  7. vilken bra ide tror att jag också måste tillverka en sån vid nästa pysseltillfälle hos nettans

Kommentera

