Carina fixar och donar egna kuvert o blommor

Hejsan alla goa och glada bloggläsare!

Nu har min fantastiska dt Carina varit i farten och fixat en fin beskrivning på hur hon gör egna blommor och ett eget kuvert.

Kolla in detta!
Carinas brev 1

Bild 1:
Jag har gjort ett kuvert att ett papper och dekorerat med en enkel blomma du kan göra själv. Här finns beskrivningen på kuvertet.

Jag tänkte visa steg för steg hur jag gjorde blomman.

Carinas brev2
Bild2:
Materialet till blomman var dessa, ett blad ur en bok, chalk, en ros och stickles (såklart)

Carinas brev3

Bild 3:
Jag började med att stämlpla med chalken på pappret för att få formen på blombladen, du behöver fem till en blomma. Jag klippte ut varje blad och chalkade kanterna.

Carinas brev4

Bild 4:
Ena änden av bladet rullade jag runt ett penselskaft för att få dom lite böjda.

 Carinas brev 5
Bild 5:
Dax att limma ihop bladen, till det kan man använda gluedots eller lim.

 Carinas brev6
Bild 6:
Till sist gjorde jag ett hål mitt i blomman, satte i rosens stjälk och ”knorrade” till stjälken. Till sist stickles.

Prova, det är superenkelt!!

Single Post Navigation

10 thoughts on “Carina fixar och donar egna kuvert o blommor

  1. licette on said:

    Verkligen super snyggt -ser & låter så enkelt ut:-)måste prova och vilken bra idé att ta ett papper från en tex. psalmbok
    Mvh/Lissan

  2. Britt-Inger on said:

    Ja vad säger man, är det snyggt eller är det snyggt…Och det är ännu snyggare live, typ… :=) Kram.

  3. Helt underbart fint tycker jag.
    Tack snälla rara för tipset.
    kram Anette

  4. Läckert!

  5. Åh, så läckert! Tack för inspirationen – måste provas helt klart! 🙂

  6. Tindela on said:

    Vad fint! Detta skall provas.. 🙂

  7. Så vackert, detta måste nog testas det med. 🙂
    Kramar från Lena

  8. OOOoooh sä snyggt!
    och kuvertet så underbart!!!

  9. Catharina Broman on said:

    Vilken superläcker ide.Det måste man prova nångång.Tack för tipset!

  10. Otroligt vad vackert, och ändå enkelt (eller så ser det bara enkelt ut ;-)) – måste testas i alla fall

Kommentera

