Crackle Paint

Hej allihop, här kommer så mitt fösta bidrag till bloggen som DT. Idag ska jag visa hur man kan använda Crackle Paint.

 Material

Ask, Crackle paint tarnished brass, Distress ink Black soot, blending tool och svamp.

Material

Börja med att stryka på ett ganska tjockt lager med crackle paint. (Om man stryker på ett tunnare lager så blir sprickorna mindre).

Steg 1

Ställ det sedan på tork. Är man otålig så kan man skynda på förloppet när sprickorna börjar framträda genom att blåsa på området man målat med en embossingfön.

Steg 2

När färgen torkat färgar jag in den målade ytan med Distress ink Black soot  med hjälp av blending toll och en svamp, för att få sprickorna att synas lite bättre.

Steg 3

Den överblivna distressfärgen tar jag bor med hjälp av en fuktad trasa eller pappersbit.

Steg 4

Sedan är det bara att klä in och dekorera boxen som återstår.

Färdigt

Färdigt närbild

För att klä och dekorera boxen har jag använt följande material: Graphic 45 papper, chalks, Tim Holtz ramar och charms, brads, Prima marketing blommor, embossingpulver och metall blommor.

Här är ser ni två bilder där jag målat med cracklepaint på chipboard. På hjärtanen har jag använt Aged mahogany och på fjärilen Picket fence som jag sedan distressat med Dusty concord.

Hjärtan                    Fjäril

Önskar er alla en bra dag.

Kram DT Lotta

Single Post Navigation

13 thoughts on “Crackle Paint

  1. Jätteläckert!!!

  2. OOOh så fiiint 😀 Jaaa, det där med crackle paint blev som en nytändning för mig *fniss* det blev såååå snyggt!!!
    kram kram

  3. Catharina Broman on said:

    Helt underbar.jag har ju haft den stora äran att se den i verkligheten på pysselträffen hos Nettan.Supersnyggt!/kram

  4. Det blev ju jättefint!
    Jag måste ta och testa detta lite mer nu då jag ser hur fint det blir med cracle paint.
    Kramis

  5. eMen så ni frestas! Jag har ju längtat efter att få köpa crackeleringslack länge, nu kanske det blir lite crackle paint på köpet 😉

  6. licette on said:

    Gud så tjusigt det blev:-) Blir verkligen läckert när man crackelerar.

  7. Tina W on said:

    Trevligt, en sak till att sätta upp på önskelistan! 😉

  8. Britt-Inger on said:

    Den blev såååå snygg….
    Kram, Britt-Inger.

  9. Så otroooligt läcker!
    Ska nog ta och skriva upp fler färger av Crackle Paint på min ”Att köpa” lista.

    Very nice indeed… =o)

    Kram
    DT Erika

  10. Den är ju bara för snygg!!! Har också haft förmånen att se den ”på rikt” och den är faktiskt snyggare än på bilden…

    Kramen

  11. Det blev jättefint. har ett par burkar hemma men inte kommit mig för att använda den
    Underbart med lite tips om olika material.
    Man blir inspirerad
    Tack och kram

  12. Wow, kanonsnyggt. Det ska jag testa.

  13. Supersnygg ask! 🙂

Kommentera

