Spellbinders

Anette har fått hem dessa underbara spellbinders och idag tänkte jag visa er hur man använder dem och vad man kan göra med dem.

Jag använder cuttlebuggen så därför blir det en förklaring på hur man använder spellbinders i den. För övriga maskiner rekommenderar jag att ni kollar in denna video. http://www.youtube.com/watch?v=m51gPhNmywY

 Material:

Material

 Material jag använt är: Cuttlebug, A, 2 st B och C plattorna, embossingmatta, 3 bitar cardstock i samma storlek som embossingmattan, spellbinders Shapeabilities-Timeless Heritage och Nestabilities- Classic Scalloped Circles Large, samt två bitar cardstock för utstansning.

Steg 1 

Vi börjar med att skära ut en Nestabilities- Classic Scalloped Circles Large genom att använda platta A och C sedan dien, cardstock och platta B och sedan vevar vi igenom den i maskinen.

Skära ut

 

utstansad i dien

 

Steg 2 

Efter det ska vi embossa och då använder vi platta A sedan dien med den utskurna bilden i därefter embossingmatta, de tre cardstockbitarna och sedan de båda B plattorna. Resultatet blir en nedsänkt kant i papperet.

embossing

 

embossing närbild

 

 

Kort med spellbinders

 

Jag tänkte också visa hur man använder Shapeabilities. Man följder samma steg som med Nestabilities- Classic Scalloped Circles Large. Sedan vänder man på dien för att måla dem. Självklar kan man färga in dem med distresser innan man skär ut dem. Jag har valt att skära ut klockan i Timeless Heritage

Innan måla 

 

Man målar sedan i de öppna fälten med en penna eller pensel beroende på vad som passar.

Målat 2

Sedan är det bara att plocka ut den ur dien och sätter ihop delarna så att man får en klar klocka.

 Klar klockaJPG

 

Lo med klocka

 

Närbild klocka

 

Spellbinder dieserna är väldigt roliga att jobba med och det finns väldigt många roliga saker man kan använda dem till.

Här har jag använt nyckeln från Timeless Heritage på en box.

Graphic box

Kram DT Lotta

Single Post Navigation

5 thoughts on “Spellbinders

  1. Åh vad mycket läckert det går att göra med spellbinders. Det blir supersnyggt!

  2. Det finns ju så otroligt många fina spellbinders, jag vill ha alla!!! 🙂
    Vilka fina alster du har gjort 😉
    Kram Anette

  3. Vad mycket snyggt du har gjort, jag önskar att jag hade sådana där grejor oxå.

    Ps. någon som vet vars man kan hitta mallar till olika väskor?

  4. Catharina Broman on said:

    Jag verkligen älskar spellbinders.Synd bara att min plånbok inte tycker att jag ska köpa alla som jag vill ha.Du gör så himla fina alster/kram på dig

  5. Britt-Inger on said:

    Snyggt snyggt… 🙂 som vanligt.
    Kramar.

Kommentera

