God jul kort med underbar vikning

Carinas julkort vikning

Beskrivning: På träffen i torsdags gjorde jag ett sådant här kort för första gången.

Det var riktigt kul, så det blir nog fler.

Jag har använt en grön cardstock som bas, en mörkare grön cardstock som fotomatta under papper från Graphic 45.

Jag klippte även ut änglarna och texten i mitten från detta papper.

Längst ut till höger lånade jag mig en stämpel av en av pysseldeltagarna.

Stansade ut några kvistar som jag distressade och sedan använde röd pearlmaker så det ser ut som bär på kvistarna.

Ett organzaband och till sist stickles.

Nu har jag fått inspiration att göra fler av denna modell, särskilt när det var enklare att göra än det ser ut.

Kramar Carina

Single Post Navigation

8 thoughts on “God jul kort med underbar vikning

  1. Snyggt snyggt snyggt……Nu är det jul igen. 😉
    Kram.

  2. Catharina Broman on said:

    Hur snyggt som helst!

  3. licette on said:

    Super snyggt kort – rolig vikning:-)

  4. Helt underbart kort. 🙂

  5. Det där skulle jag också vilja lära mig 🙂
    Jätte fint var kortet

  6. Åååh vilket underbart kort!! 🙂
    Kramar från Lena

  7. Anitad on said:

    Åååh vad fina saker du gör ,men skulle du inte kunna lägga ut mallar på det du gör man blir ju sugen att göra men det är ju svårt när man inte har storlekar och tillväga sättet.

    Kram Anitad

Kommentera

