En vacker liten korg

Jag har gjort en korg till en mycket god vän som jag är glad att jag fått lära känna.

Såg denna korg på en bloggsida ute i cybern någonstans, någon mall har jag inte.

Till sidorna har jag använt mig av Spellbindern, jag mätte hur stora fyrkanderna blev.

Efter dom måtten gjorde jag lådan en aning större.

I detta fall ville jag ha lådan 8 x 8 cm, och 3 cm hög.

Med andra ord så skulle fyrkanten vara 14 x 14 cm från början (8+3+3).

När jag skurit ut en sådan fyrkant bigade jag runt på alla sidor 3 cm.

Klippte sedan upp enligt skissen för att kunna vika in och limma ihop till en låda.

Handtaget gjorde jag av en remsa ca 20 cm lång, det är en smaksak hur lång och bred man vill ha handtaget

(Jag är väldigt dålig på att använda linjal när jag gör saker).

Till handtaget har jag använt Martha Stewart på sidorna och sedan dekorerat med blommor och mönstrat papper från Graphic 45. Handtaget limmade jag fast emellan cardstocken och det mönstade pappret innan tag limmade fast sidorna på lådan.

Jag  dekorerade allt innan jag limmade ihop så att det blev en korg.

När allt satt på plats använde jag Stickles för att blinga till det lite.

Rosor, metalldekorationer och rosenknoppar hittar du också på denna korg.

I korgen har jag lagt ett lite ljus och en tag som jag färgat med Distress ink och stämplat swirls på.

Till sist skrev jag en text på till födelsedagsbarnet.

Ha det så bra.

Kram Carina

Single Post Navigation

4 thoughts on “En vacker liten korg

  1. åååh den är så vacker, och ännu vackrare irl 😀
    fantastiskt jobb du lagt ned på den!

  2. Tack detsamma till dej och tack för dom varma orden!!!!
    Kramar till dej.

  3. Åh vilken fin korg:)

Kommentera

