Steg för steg blomma med Mold-N-Pour

Carina har gjort ett kort  med en blomma efter en egentillverkad mall gjord med Moul-N-Pour – så otroligt läckert!

Bild 1: Här har jag gjort ett enkelt kort där jag tillverkat blomman själv. Det som är i mitten på blomman har jag gjort med en form gjord av Mold n’ Pour. Jag ska visa hur jag har gjort.

Bild 2: Jag började med att välja ut en knapp jag ville använda.

Bild 3: Ta lika delar rosa och vit Mold n´ Pour och arbeta ihop så att det blandas ordentligt.

Bild 4: Rulla ihop till en boll och tryck ner knappen mitt i bollen. Sedan får den stå, den är färdig när du kan trycka med nageln i utan att det blir märken.

Bild 5: När den är klar tar du upp knappen, och då ser det ut så här.

Bild 6: För att göra en form ska du använda UTEE. Här har jag tagit en ofärgad UTEE och blandat i en aning vit embossingpulver. Detta har jag smält i en sked ovanför en varm platta på spisen. När det var smält hällde jag i det i formen.

Bild 7: Jag ville ha lite mer färg på min figur, valde att använda Distress Ink.

Bild 8: Sedan var det dags att göra blomman. Jag behövde tre blommor som jag punschade ut.

Bild 9: En blomma ska vara mindre än de andra två. Då jag bara har en storlek på denna punsch klippte jag lite i den tredje blomman.

Bild 10: Sedan vek jag alla blomblad på mitten, färgade med Distress Ink och lade blommorna omlott med den minsta överst.

Bild 11: När allt är limmat på plats var det dags för stickles, sedan var det klart!

Blomman är enkel att göra och Mold n´Pour rolig att jobba med. Har några fler idéer med denna rosa ”lera”, kommer lite längre fram.

Lycka till!!

Kramar från Carina

Single Post Navigation

8 thoughts on “Steg för steg blomma med Mold-N-Pour

  1. Så snyggt så snyggt!! 🙂

  2. Så otroligt läckert!:-)

  3. Vilken snygg blomma det blev !

  4. Verkligen läckert! Jag blir sååå sugen att testa! 😉
    Kram Annica h

  5. Hur snyggt som helst!

  6. Kortet blev jättefint. Älskar först och främst papperet…men detaljerna är ju WOW….. Måste testa och börja knåda jag med. 😉
    Kramar.

  7. Tufft! Tänk vilken inspiration man kan vara för varandra… =)

  8. Moldgrejen var ju fiffig – vilket fint resultat!

Kommentera

