Teljuskort

Jag tycker att det är kul med kort som har andra vikningar så nu har jag har gjort ett teljuskort (teljus=värmeljus). Det ryms fyra värmeljus i denna variant på kort. Papper jag har använt är grönt cardstock och Graphic 45 (och nu har det kommit helt underbara papper i den serien!).  Till texten har jag använt mig av thickers. Övriga dekorationer är band, blingstenarblommor och blad. Sist på blommorna stickles såklart!

 

På sidan har jag använt mig av Martha Stewart och sedan chalkat med Dark Brown:

I kortet hade jag en tags som jag skrev ner en hälsning till hon som fyllde år. Har sett hur fina man kan få dessa tags, jag är bara på träningsstadiet än på dessa. Först kladdade jag på rilkigt med Gesso Primer, strödde över lite vitt embossingpulver med lite glitter i. Sedan fick detta torka över natten. Blåste med embossingfönen så glittret smälte in i tagsen. Efter det använde jag mig av Distresser för att få lite färg. Stämplade i sidorna, dit med ett band och så var den klar för att skriva dit texten.

 

Det var mitt teljuskort. Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Carina

Single Post Navigation

5 thoughts on “Teljuskort

  1. Supersnyggt teljuskort och dessutom i mina färger. Tagsen blev läcker. Kram

  2. Hur snyggt som helst.. 🙂 Färgerna och detaljerna var ju bara..WOW..
    Måste prova på detta 😉
    Kram till dej.

  3. Vilken smart idè med både kort och värmeljus.Det måste prövas nån gång..

  4. OOOh Sååå fint 😀

  5. Jättekul idé! Supersmart! Tack för tipset från en ganska ny scrappare som kikar in här ibland.

Kommentera

