En evighetsvikning

Jag har verkligen fastnat för att göra annorlunda kort. Jag har sett det någonstans på nätet, minns inte var. Sparade en länk på youtube på min dator, här kan ni se hur man gör. Jag använde mig av enfärgat cardstock , fyra bitar som är 15 x 7.5 cm.  Alla mönstrade papper jag använt är Scribble & Scrabbles, helt underbara nyanser. Nyckelhålen på första sidan på kortet är grunchboard från Tim Holtz som jag ”duttat” på Distress Ink.

Stämpeln är lånad, vet inte vad det är för märke. Till bården har jag använt Martha Stewart.

Ytterligare en lånad stämpel, från samma serie tror jag. Blommorna är en lånad liten punch. Det är svårt att dekorera med några tjockare dekorationer, då jag kan tänka mig att det blir svårt att vika kortet. Sedan tycker jag att dessa papper är så vackra i sig. Lite stickles måste jag använda, det känns inte riktigt färdigt annars. Favoritfärgen just nu är platinum, det blir så snyggt till de färger jag tycker om att använda i mitt pysslande.

Baksidan fick ingen särskild dekoration.

Jag har gjort ett till alster i dessa underbara papper men det visar jag en annan gång. Ha det gott!

Kram Carina

Single Post Navigation

3 thoughts on “En evighetsvikning

  1. Underbart kort och helt bedårande papper..min stil 😉
    Kramar

  2. Kul med nya tips på annorlunda kortvikningar.Och papperna är helt underbara.

  3. Jag bara måste testa att göra ett sånt här kort nångång 🙂
    Det är ju hur läckert som helst!
    Snygga papper du har matchat ihop här. 🙂

Kommentera

