En kamera

Min syster fyller 30 imorgon och önskar sig smådelar till en kamera. Med det menade hon ett bidrag till en ny kamera. Jag gjorde helt sonika en kamera till henne, i papper. Till själva lådan och ”objektivet” avände jag grön cardstock. Det mönstrade pappret är från Basic Grey. Spets och band runt ”objektivet”, som ”blixt” har jag en blomma som jag. Till den har jag använt denna blompunch. Fjärilarna har jag ritat av någon chipboard som jag sparat för att använda som mall.

Bokstäverna ANNA är Gruncheboard mini alfabet som jag färgat med Cracle Paint. På fjärilen och på kortsidan har använt blingstenar.

Siffrorna 30 är samma som bokstäverna ANNA.  Runt de har jag använt Say it in Pearls and Crystals, helt underbara!!

Baksidan blev så här. Ramen runt strimlorna med grattis är Grunchboard, gjort på samma sätt som bokstäverna och siffrorna. Martha Stewart används numera nästa alltid. Det blir så snygga kantter med dessa punchar.

Magnet i locket för att kunna stänga. En lånad stämpel för min syster betydet något speciellt för mig. Till de flesta kanterna har jag använt dark brown chalk.

Sedan funderade jag länge hur jag skulle göra det som jag skulle skriva på och lägga i lådan. Fick ett bra tips av en vän. Jag tog papper från datorn, gjorde remsor som var 10.5 cm breda. Punchade kanterna och sedan satte jag ihop sex sådana remsor på rad. Efter det skrev jag ett ord på varje rad, bara för att det skulle bli långt och även annorlunda.

När det var klart rullade jag ihop den till en rulle och knöt ett gammalt snöre runt.

Det var min lilla låda, ett tips till månadens utmaning….

Ha det gott! Kramar DT Carina

Single Post Navigation

7 thoughts on “En kamera

  1. Tina Westrin on said:

    Fiffigt och kreativt!

  2. Men WOW 😮 sååå himla snyggt å coolt! 🙂

  3. En helt underbar kamera, och så snygg den blev. 🙂
    Jag är imponerad, vilket jobb du gjort.
    Syrran din kommer att bli så otroligt glad.
    Kram Anette

  4. Vad läckert med en kamera! 🙂 Vilken kul idé. Superfin var den också! 🙂

  5. Vilken härlig idé! Din syster måste ha blivit överlycklig 🙂

  6. Så himla läckert!! 🙂
    Kram Lena

  7. Den är så läckert gjort 🙂
    Kram.

Kommentera

