En enkel korg

Jag har gjort en korg på träffen hos Nettan igår.  Har sett den någonstans på nätet men minns inte riktigt var. Den är enkel att göra och blir så fin. Denna ska jag ta med mig och ge en vän i Porjus nu när vi åker dit.

Jag har valt att göra så att varje ruta är 6 x 6 cm. Jag börjar med att skära ut det som ska vara basen 18 x 18 cm. Biga sedan runt om på 6 cm på det som är insidan.

Skär upp som bilden visar (tyvärr en suddig sådan).

Skär ut åtta bitar till rutorna i mönstrat papper. Jag har använt Primas härliga papper. Bitarna har jag gjort 5.8 x 5.8 cm men det är en smaksak hur stora man vill ha dem. Rutorna har jag sedan chalkat med Chestnut Roan och limmat fast på utsidan.

Vik sedan upp enligt bilden och sätt fast med brads på båda sidor.

Ett handtag gör du efter egen smak. Jag har använt Martha Stewarts bårdstans  på mitt handtag. Längden har jag glömt att mäta, måttade på en höft. Dessa fäster du sedan med samma brads som i sidorna. Sedan är den redo för dekorationer.

Jag har gjort egna blommor som jag chalkat och använt stickles. I mitten Pearls pearl, det blir så snyggt. Stämpeln är lånad, och till sist en härlig fjäril  (Butterfly beige) på handtagen.

Nu ska jag bara fylla den med något och ta med mig den när jag åker norrut. Önskar er alla en härlig påsk, kanske med lite pyssel.

Kranar DT Carina

Single Post Navigation

4 thoughts on “En enkel korg

  1. Sååå läckert!!! Jätte snyggt 🙂
    Kramen.

  2. Kerstin on said:

    Jättefin korg!!!
    jättebusigt av dig att lägga ut mall till korgen.

    Glad påsk/Kerstin

  3. Så snygg så.har ju haft turen att få se den live.Verkar också vara lätt att göra och sånt gillar jag;)

  4. Supersnygg korg!! 🙂
    Tack för beskrivningen. Den verkar ju enkel att göra och det är positivt.
    Kram Lena

Kommentera

