Pennfodral

Ni har väl inte missat dessa underbara pennfodral som finns Nettan har i butiken.

Jag började med att måla delar av locket på pennfodralet med Crackle paint Weathered wood. När färgen torkat klart klädde jag in locket med  Primas – Pastiche Quirky. Innan jag limmade fast papperet på locket rev jag upp papperet så att crackle painten skulle synas och chalkade kanterna med Dark brown. Resten av pennfodralet klädde jag med ett matchande cardstock och eftersom mösterpapperet hade text i sig stämplade jag cardstocken med en textstämpel infärgad med Distress ink Vintage photo. Innan jag började dekorera fodralet chalkade resterande kanter med Dark Brown. Dekorationerna på asken består av bling, blommor, brads och garn.

En bild uppifrån där man ser dekorationerna bättre.

Här ser ni tydligare på baksidan hur jag stämplat cardstocken med textstämpel för att få det att matcha papperet på locket.

Kram DT Lotta

 

Single Post Navigation

2 thoughts on “Pennfodral

  1. Helt ljuvligt vackert!Du är ju så fantastiskt duktig på att altra.Önskar att jag var lika duktig på det som du.’
    Stor kram till dig!

  2. Så snyggt pennfodral.
    Jösses vilken skillnad det blev då det blev klätt med papper mot för det vi har i butiken 😉
    Nu vill jag också göra så här fina fodral 🙂
    Tack för inspirationen du gav mig.
    Kram Anette

Kommentera

