Pennburk

Jag har gjort en burk att förvara pennor i.

Hade två tomma rullar med dubbelhäftande tejp från Biltema som jag limmade ihop. Klädde insidan och botten med cardstock. Utsidan klädde jag med mönster papper Dream Street Paper Sam – Seasons Of Change. Chalkade sedan kanterna med Dark Brown. Satte dessutom UTEE längst ner på burken.

Dekorationen gjorde jag av en tag som jag distressade med Vintage photo och Walnut stain. Stämplade sedan tagen med  en textstämpel som jag sedan embossade med koppar och vitt embossingpulver. Blandade lite av båda färgerna i en egen burk först innan jag strödde över embossingpulvret över den stämplade texten. Limmade på en fjäril, rosor och rosenknoppar som jag fäste på tagen. Sticklade även rosorna och rosenknopparna . Fäste sedan tagen på burken.

Tipsar er även denna gång om att det kommer mer i från mig senare under kvällen.

Kram DT Lotta

 

 

Single Post Navigation

2 thoughts on “Pennburk

  1. Wow vilken läcker pennburk.En sån vill jag oxå göra.Så tack för den superbra idè Lotta.Du är bäst!
    Kram

  2. Woohow, så snygg burk du har jag gjort. 🙂
    Bra tanke att återvinna dessa tomma tejprullar också, det är ju bra för miljön.
    Du får en vacker stjärna i himlen av mig som glittrar varje kväll bara för att du återvunnit dessa:)
    Kramar Anette

Kommentera

