Archive for the day “augusti 18, 2010”

Ett trekantigt kort

Jag såg ett sådant här kort på nätet någonstans och kände att ett sånt ville jag göra. Tyvärr hittade jag ingen mall till det, så jag gjorde en egen. =o) Den tänkte jag att ni skulle få ta del av om ni vill. ;o) Ni hittar den här.

Detta är min framsida.

Detta är de två övriga sidorna på kortet. Den nedre av bilderna visar sidan som det är tänkt att man ska skriva hälsningen på. 

 Det som är så kul med denna formen av kort är att det äv ihop vikbart. Då är det enkelt att posta. ;o)

Jag har fäst ihop mitt kort med hook & loop dots som Nettan har i butiken. Du drar bara isär kortet när du ska posta det, viker ihop det, ner i ett kuvert och sen lägger du det på den gula lådan. ;o) (Mallen är gjord så att kortet ska gå ner i ett vanligt C6 kuvert.)

Pappren är Bazzill (som vanligt) och från Maja Design, tyvärr tror jag de är slut i shoppen men de har gjort en MASSA andra läckra papper. =o)

En Magnolia stämpel, lite halvpärlor och QuicKutz gräs, några punchade fjärilar, lite stickles så var kortet klart.

Jag hoppas ni får lust att testa för det är ett roligt kort att göra och ett lite annorlunda kort att ge bort.

Ha det gott i det härliga vädret!

Kram DT Erika

Post Navigation