Archive for the day “augusti 23, 2010”

Pysslat till barnen.

Här hemma blir det vilda lekar, och ibland också tävlingar när barnen håller igång! När det är ”tävlingar” på gång, så ska alla naturligtvis vinna, och då ska det förstås finnas priser… Då brukar frågan komma… -”Mamma, får jag ta denna?” Och ”denna” är vanligtvis något som mamma helst vill ha kvar!

Nu tänkte jag föregå barnen, och har därför scrappat ihop några små vinster! Tre prisrosetter, och tre presentpåsar. Jag har använt mig av passande, och färgglada papper från  Dream Street Papers kollektion – Angel Heart.  Jag har även använt lite blommor och band.

Texten i mittencirkeln har jag skrivit ut med hjälp av datorn, och punchat ut.

Presentpåsarna har jag vikt på 3,5,8 och 10 tum. Jag lämnade en cm till ”limkant” på slutet och kapade seadan av resten. Biga 2 tum upp från botten, och klipp upp  i viklinjerna, sedan är det bara att  limma ihop. Klart! Jag  punchade ett par hål, för att kunna knyta ihop med valfri bandstump.

Nu är jag förberedd nästa gång barnen vill ha priser till sina små ”tävlingar”. Dessutom får ju alla ett förstapris, vilket här hemma innebär att alla är glada, även mamma! 🙂

Kram DT Annica H

Post Navigation