Receptbok

Jag har gjort mitt första projekt med min BIA. Sedan jag flyttade hemifrån har jag samlat mina favoritrecept i en liten bok, nu har den börjat gå sönder och maken tyckte jag kunde göra en ny.

Materialet jag använt är, albumblad 8″x8″ , och wire för att skapa själva boken. Innan jag satte ihop boken klädde jag in den med mönsterpapper  DSP Father Knows Best – Rough Buff och  ett mönsterpapper från Melissa Frances. Chalkade kanterna på papperet med Chalk Chestnut Roan, swirlen är utstansad med en die från Tim Holtz som jag sedan sticklat med Distress Stickles – Walnut Stain. Alfabetet är Alphabet Die Cutz Vita , och jag färgade in bokstäverna med Distress ink Vintage Photo och använde sedan UTEE på dem.  Satte fast metallhörn för att hörnen på boken skulle hålla bättre.

Kram DT Lotta

Single Post Navigation

One thought on “Receptbok

  1. Vilken härlig bok du gjort :9
    Kram Anette

Kommentera

