Schoolgirl

Jag har använt en Mask från Prima och Gesso, för att göra en bakgrund på mörk cardstock. Vilken typ av färg som helst funkar ju till ljus cardstock, men vill man ha vitt, och kanske lite struktur, så tycker jag att Gesson är bäst till mörka underlag.

Här är en närbild på strukturen som Gesson ger.

Jag har sedan gjort en layout med blandade gamla papper. Jag är inne i ”en fas” där jag bestämt mig för att använda upp lite av alla papper som ligger på hög! Förhoppningsvis kanske jag kan inspirera någon att skapa ändå?
Denna handlar om vår dotter som blivit en stor tjej nu. Jag har använt några skolfoton, eftersom jag har en benägenhet att spara dem på hög.

Journaling.

Små vimplar med siffror och stjärnor.

Titel.

Dymo tycker jag om, så jag har använt den även på denna.

Tack för besöket!

 

Single Post Navigation

2 thoughts on “Schoolgirl

  1. Så läcker, jag måste prova mask jag också nångång har en liggande ska bara ta mig tid att kleta lite också 🙂

Kommentera

