Metal art är ju roligt ;)

Hejsan!

Jag har lekt och grejet och fejat lite med metalltejp, metallark, präglingsverktyg, präglingsbårder och Inka gold. 🙂

Det är otroligt roligt måste jag säga, och min lilla Engla blev också sugen på att testa så vi satt tillsammans en stund en dag och hade väldigt roligt med färg och kladd tillsammans 😉

Min dotter har skapat denna coola tavla med metalltejp, och en massa olika sorters färger av ferro, Croco Crackling färg och lite dekorationer.

Här nedan kan du se en liten film om Ferro, som vi har fått hem det och jag ska lägga in det i webshopen efter helgen som vi tillbringar på scrapmässan i Avesta.

http://www.youtube.com/watch?v=FuSDhy9bhHM

Nu ska ni få se en av de grejerna som jag gjorde med metaller och inka gold.

Det blev en överraskningspresent till Engla för jag gjorde just denna då hon var hos en kompis. 🙂

Dessa 2 översta bilderna visa lockets ovansida.

Det här är fotat från sidan av burken.

Undersidan av burken

Insidan av locket

Det står hemlisar runt burken, men jag lyckades inte fota så att hela ordet kom med på samma bild 😉

Jag använde så klart den rosa inka golden eftersom min älskade dotter fullkomligt Älskar Rosa.

Jag har använt mig av de nya präglingsborderna och präglingsverktygen som nu finns i webshopen, för att få de coola mönsterna.

De finns i olika utföranden, så ta er en titt i butiken, så hittar ni en hel del roligt.

Inka gold kommer också upp i webshopen efter helgen.  Kolla in denna film fram tills dess 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=H_A3zNSdHBA

Det är så otroligt roligt med färg och kladd att jag skulle gärna spendera många timmar varje dag med att just kladda, och gärna med fingrarna dessutom 😉

Ha en fin helg mina vänner.

Jag hoppas att vi ses i Avesta.

Single Post Navigation

3 thoughts on “Metal art är ju roligt ;)

  1. Vad fint det blev, jag har inte hunnit pröva mina verktyg ännu! Längtar hem så jag får börja skapa!
    Kram

  2. Jag kommer till veckan så då får du lära mig jag har provat men inte fått till det.

  3. Så fina saker ni har gjort. Blir verkligen läckert med denna teknik. Trevlig helg. Kram

Kommentera

