Påskinspiration.

Ni har väl inte missat månadens utmaning? Om ni har gjort det, så kan jag tala om att det handlar om Påsk! Du kan läsa om allt som gäller utmaningen här.

Mitt första påskalster i år, blev ett nytt påskägg. Jag har lite ont om gula ”tillbehör” i mina scraplådor, eftersom gult i övriga delar av året, inte är min favorit… Det är dock inga problem, så länge jag har dekorationer och band i vitt, och det har jag alltid hemma! Blommor och band har jag helt sonika färgat in med hjälp av mist och distresser. En ”pärlkvist” i gula toner hittade jag faktiskt i lådan, så den kom till användning här.

”Bannern” som Glad Påsk är skrivet på, kommer från Pion Designs klippark. Ägget som jag har använt är i grunden ett delbart pappägg från Panduro. Nettan är numera återförsäljare även för Panduro, så behöver du något därifrån, så är det bara att säga till!
Jag har klätt mitt ägg med självhäftande ”fixomull”. Det är ett bandagematerial som ser ut ungefär som gasbinda, men är självhäftande. Detta har jag sedan målat över med Gesso. Det gör att ägget känns som om det vore gjort av tyg ungefär.

De små kycklingarna kommer också från Pion Designs papper. Redet kommer från Melissa Frances. Jag har också klämt in några fjädrar, och stansade blad här och där.

Jag gjorde även ett påskkort, med papper från LilyBeeDesign. Bilden kommer från Pion Design.

Lite diverse blommor och kvistar som dekoration. Ett par söta kakservetter har fått en plats här också.

 

Single Post Navigation

2 thoughts on “Påskinspiration.

  1. Oj vad läckert ägg och kortet var helt underbart, jag kan berätta att det kommer fler påskägg på bloggen senare i veckan mina har dock inget gult allt i sig 🙂 och ett är så klart Frankrike inspererat.

  2. Vad läckert ägg, detta vore ju fint på påskbordet fullt med godis 😉
    Nu känner jag att jag kanske borde göra ett fint påskägg jag med.
    För godis vill jag ju ha på i påsk igen 😉

Kommentera

