Litet skåp

Man kan ju numera beställa produkter från Panduro hos Nettans scrapbooking4you om man bor nära butiken och jag beställde ett litet träskåp för ett tag sedan och de var verkligen roligt att dekorera.

Jag började med att måla skåpet brunt sedan gnuggade jag kanterna med stearinljus jag drog även lite med stearinet på sidorna av skåpet sedan målade jag skåpet vitt det behövdes två varv för att jag skulle bli nöjd och efter det tog jag fram sandpapper (väldigt fint) och putsa av kanterna lite drog även lite på övriga skåpet.

en bra sak är att glasrutorna var lätta att ta ut och knoppar och gångjärn var också enkla att ta bort så det blev enklare att måla

sedan valde jag att klä insidan med olika papper från pion design i grönt och blått

och lite prickiga pion papper i botten jag är ju en aningens galen i prickigt papper och kunde inte hålla mig 🙂

enda jag inte var riktigt nöjd med var skåpets låsanordning med lite färg och dekoration var magneten lite mesig så jag valde att limma fast magnetlås vilket jag gömde lite bakom spetsen.

jag valde att göra små blomdekorationer på varje hyllplan, blommorna är från panduro sedan använde jag pearls, blad och spets

Onsdagen den 25 April ska jag gå på kurs i  Metal art ska bli skoj att få prova på nått nytt, det finns platser kvar så gör mig gärna sällskap och det går alltid att hojta om man vill samåka från Umeå.

Single Post Navigation

One thought on “Litet skåp

  1. Jättefint skåp, och jag tycker fortfarande att det skulle se bra i ut hemma hos mig 😉
    Kram Anette

Kommentera

