Fastnat i Art journaling

Jag har total fastnat i Art Journaling.
Fast lite trött blev jag ju när jag fick vänta och vänta på att färg, gesso och mist skulle torka.

Så jag gjorde en ny art journal helt enkelt.
Jag tänkte jag skulle dela med mig hur jag har gjort min bok, så ni kanske får lite tips och ideér om hur ni kan göra er egna.
Jag tog en gammal bok, som jag läst ut.

Jag ville ha en lite mindre bok, så jag tog lös själva boken från pärmen.

Sedan så delade jag bokpärmen med skalpell och stållinjal.

Och innehållet delade jag på mitten.

Under min process så råkade jag skära sönder bokryggen, så då tog jag aluminium tejp och tejpade ryggen.
Sedan målade jag boken med vit akrylfärg, och använde thickers samt utskuren text från min Slice.

Ha en fortsatt underbar söndagkväll!
Nu ska jag sätta mig till bords och äta grillat.
Våren är defenitivt på väg 🙂

Single Post Navigation

One thought on “Fastnat i Art journaling

  1. Ser fram emot fortsättningen!

Kommentera

