Allergivänlig gåva

Jag är nog inte ensam just nu om att ha lite problem med allergi och att bo i björkarnasstad och vara björkpollenallergiker är ingen höjdare så jag bestämde mig för att göra en blommande gåva som även en allergiker kan njuta av.

Så det blev två blommor där jag dekorerat små terrakottakrukor med washitejp och sedan halverade jag en flörtkula som jag sedan dekorerade med blommor.

Som inpiration använde jag denna cupcake som jag lärde mig att göra av en godvän och vill ni göra en cupcake istället sådan hittar ni beskrivningen HÄR den fina fjärilen är ett örhänge jag slaktat men denna skulle nog passa också.

 På denna så valde jag att limma fast spets på kanten innan jag fäste flörtkulan och sedan limmade på blommorna jag använder limpistol för att få allt att fastna, sedan glittrade jag allt i guld, innan jag satte fast den sista blomman så valde jag att sätta en större pärlkåpa under för att lyfta blomman lite

Den andra blev det spets runt kanten sedan en liten rosett av vit organzaband sedan toppade jag med en trollslända och lite glitter på blommorna.

Nu har jag två allergivänliga och väldigt söta gåbortpresenter dom är inte jättestora utan ca 8cm höga  och jag är säker på att mottagarna kommer gilla dom.

Single Post Navigation

4 thoughts on “Allergivänlig gåva

  1. UNDERBARA blomkrukor!! Vilken bra idé!
    Kram
    Linda

  2. Helt bedårande vackra 🙂
    Kram Anette

  3. Du är så fiffig Ulrica! 🙂 Jättesöta krukor!

  4. Jätte tjusiga blev dom, underbara!

Kommentera

