En liten picknikkorg

Jag hittade en mall till en picknikkorg men valde att istället för att förstora mönstret göra den mini som en smyckeask till min mor i födelsedagspresent, så den är kanske 10cm hög med handtaget inräknat.

Jag valde att använda ett äldre papper från maja desing som jag hade i gömmorna och staketet är en dies från magnolia som jag fick klippa ned lite så den skulle rymmas på den lilla kanten, blommorna är 1cm rosor och stämpeln fick jag med nån tidning en gång i tiden och blinget är också från mina gömmor.

För att locken skulle stängas ordentligt använde jag dessa magneter, jag hade bara de större men det var inga problem att halvera med en tång sedan gömde jag magneterna mellan papper så dom inte skulle synas då man öppnade.

Har gjort ett namnhalsband till min mor som stoppade i nått mer rymdes inte.

Hoppas ni har en härlig sommar själv ska jag snart flytta så det kommer bli svårpysslat men i slutet av juli har jag förhoppningvis ett eget pysselrum igen vilket kommer bli underbart efter flera år där jag pyssat i vardagsrummet.

Glöm inte att kommentera för att ha en chans att vinna ett pris i våran sommartävling, ju fler komentarer ju fler chanser att vinna

 

 

 

Single Post Navigation

8 thoughts on “En liten picknikkorg

  1. Men så söt liten korg, helt underbar……….

  2. Vill också göra sånt här, men det får komma lite längre fram^^ Det underlättar ju också när man har magneter kan jag tänka mig..

  3. Vilken jättesöt liten presentkorg & snyggt halsband!

  4. Så söt picknickkorg!

  5. Sara on said:

    Oj så himla söt korg!

  6. Så himla söt! Och vilken kul idé att ge bort presenter i en sådan korg. 🙂

  7. Men vilken söt liten korg och sån smart idé att göra en egen smyckesask!! De man får när man köper smycken brukar ju vara så trista!

    Kram
    Linda

  8. tutorial på denna? 🙂

Kommentera

