Till en vän.

Jag hade behov av ett kort, och på pysslebordet stod min burk med gesso framme! Jag gjorde därför en bakgrund av gesso, mist och en rub on. 

Papperen kommer från Melissa Frances, likaså den härliga bilden. Jag gjorde även en variant av ”Rosa Bandet” med hjälp av ostduk som jag färgat med mist och lite distress ink.

Här ser du texturen man får av gesson. Jag lade inte på så tjockt, eftersom jag hade lite bråttom. Tjockare lager ger härliga mönster, men tar lite längre tid att torka.

Texten är en rub on från Kaiser Craft.

Tack för titten, och ha en kreativ vecka!

Single Post Navigation

Kommentera

