Askar och Juleljus i våra hus

Hej på Er

Nu närmar Julen sig med stormsteg och jag håller på för fullt med Jul saker.

Denna veckan så bjuder jag på nya ljus och tändsticksaskar som är dekorerade
med servett motiv.

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 001

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 002

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 003

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 004

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 005

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 006

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 007

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 008

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 009

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 010

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 011

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 012

Tre stk nya Julljus och Tändsticksaskar ! 013

Det är mycket enkelt att få underbara servett motiv på ljus.

Man klipper ut servett motivet som man vill använda och ser till att endast få med sig överste lägret på servetten (dom flesta servetter består av tre lager).

Sedan lägger man motivet på ljuset och tar vit bakplåtspapper över och håller i bakplåtspapperet på baksidan så att servettmotivet ligger stadigt på ljuset.

Sen är det dags att ta Embossing pistolen och värma försiktigt på motivet.

Tänk på att inte hålla för nära och värma på för mycket.

Man ser genom bakplåtspapperet när motivet liksom smälter in i ljuset och det går fort.

För att få servett motiv redo att använda till tändsticksskor och eventuellt kort så tar jag överste lägret av servett motivet på ett ”vit” cardstock där jag har haft heltäckande med dubbelhäftande tejp.

Sedan så lägger jag servettmotivet försiktigt på och plattar ut med fingrarna och vips så har du samma motiv som du kan använda till tändsticksaskar

Jag har en ny facebook sida som heter ”Lilla Pyssel Inger” där hittar du en massa ljus och tändsticksaskar och annat att titta på så titta gärna in där

Önskar Er alla en jättetrevlig Jul & ett Gott Nytt år och jag kommer tillbaka efter Jul med nytt pyssel

KRAM

Ingers Signatur

Single Post Navigation

2 thoughts on “Askar och Juleljus i våra hus

  1. Fantastiskt snygga 🙂
    Kram Nettan

  2. Hur gör man dessa ljus : Jag hittar en servett som jag gillar och klipper ut själva mönstret/motivet så nära det går. Sen så tar man endast det överste lägret av servetten och lägger mot ljuset. Sedan tar man bakplåtspapper (Vit) och lägger över motivet.

Kommentera

