En variant av sliding card?

Jag gillar att göra kort där någonting ”rör sig”! Vet inte om något annat samlingsnamn än sliding cards för dessa varianter? Här har jag i alla fall gjort ett av papper från Pion Design’s senaste serie Alma’s Sewing Room. Stämplarna är gamla varianter, som jag inte riktigt kommer ihåg var de kommer ifrån.

_DSC3015

Här har jag kombinerat tre olika stämplar för att ”fylla ut” cirkeln i mitten.

_DSC3018

När man öppnar kortet ser det ut så här.

_DSC3020

Sedan kan man dra ut en flik vid botten av kortet, så uppenbarar sig en liten flicka i cirkeln.

_DSC3021

Jag har lämnat tagen, och fliken som sticker ut i nederkant tomma, för att kunna skriva dit en hälsning senare.

Annicas signatur

Single Post Navigation

Kommentera

