Punchkatalog

Jag gillar att ha ordning och reda på mina scrappsaker.

Så jag tänkte att jag skulle ha en liten katalog med mina punchar så att jag lätt kan se hur de ser ut och att jag använder de mer.

601254_517935088249271_855701662_n

554996_517934608249319_1941255084_n

Jag har använt mig av Papiedesign- Pip pip. Tyckte att det var ett så fint papper  och även av craft cardstock.

Själva pärmen är av chipboard som jag har klätt med mitt papper. Och sidorna är av craft cardstock.

Jag har tagit en punch och ett mönstar sc sedan har jag satt fast den biten som är punchad i boken.

Där står det punchens namn och märket på punchen.

Sidorna är inte dekorerade alls utan det ska vara lätt att se vilka punchar man har.

Framsidan kunde jag inte låta bli att dekorera lite.

Jag har använt blommor och en Magnolia dies, Heart swirl samt en punch Martha Stewart, 3-in-1 butterflies.

Själva boken är ihop satt med ringar så att det går lätt att utöka boken när man utökar sina pucnhar.

Ha en bra dag!
Sara

Saras sign

Single Post Navigation

2 thoughts on “Punchkatalog

  1. Lilla Pyssel Inger on said:

    Jättefin och vilket fint papper och dekorationer på 😀 Kram

  2. Vad vore livet utan ordning och reda….och detta är ett mycket smart sätt att ”komma” ihåg vad man har… För minnet är väl en förrätt, eller….
    Kramen, Britt-Inger

Kommentera

