Pyssel med spillbitar!

Tidningen Inzpira lägger ut skisser till inspiration för skapande inför alla sina nummer, och där hittade jag en skiss som jag ”gick igång på”. Jag bestämde mig för att göra en layout efter den, och använde mig av spillbitar som låg framme på bordet.
Jag ser alltid till att ha mycket vit cardstock hemma, för då kan man enkelt göra egna bakgrunder, eller egna mönster med hjälp av datorn (under förutsättning att skrivaren tar så stora papper…) eller med distresser, mister och dylikt.  Till denna gjorde jag stjärnmönstret och texter i PS och skrev ut direkt på cardstocken. I min skrivare är det slät cs som funkar bäst, men det är nog olika. _DSC3230

Runt fotot sydde jag en röd söm för att få lite mer fokus på ansiktet.

_DSC3234

Titel.

_DSC3236

Och journaling.

_DSC3238

Tack för titten!

Till helgen är det dax för stor pysselträff i Örnsköldsvik. Nettan och Åke kommer dit med butiken, och många pysslare finns på plats. Kanske även du? 🙂

Annicas signatur

Single Post Navigation

Kommentera

