Påsk kort med Distress Paint!

Nu har jag gjort ett påskkort med de nya distress färgerna –

Distress paint från Tim Holtz

581479_524700180906095_397233266_n

Jag har tagit akvarellpapper som jag har färgat in med distress paint av Tim Holtz.

Nettan har dessa färger i sin shop nu.

För att få det lite ”vårigare” och ljusare så har jag tagit distress paint på en glatt yta.

Sen har jag sprayat lindy´s stamp gang spray Sintillating silver, som bara ger shimmer och ingen färg.

Nettan har många sprayer så kika in i shopen. Eftersom jag gillar glitter så passade det utmärkt.Man kan lika gärna ta vatten.

Detta gör att färgerna ska blandas lättare och att man kan få så att färgerna rinner på papperet om man vill.

Sen har jag också embossat det med en embossing folder för att jag ville ha lite struktur på min alster.

Embossing folderna är från Tim Holtz och det är tegelväggens foldern.

Efter att det var gjort så tog jag en vit kortbas och ett ljusgrått CS.

Sedan har jag färglagt en Magnolia stämpel, det finns många fina Magnolia stämplar i shoppen.

Satte dit texten med stickersbokstäver, lite bling och ett siden band med rosett, Nettan har många fina olika typer av dessa i sin shop.

Glad Påsk till er alla!!

Saras sign

Single Post Navigation

One thought on “Påsk kort med Distress Paint!

  1. Lilla Pyssel Inger on said:

    Vilka härliga underbara färger så snyggt 😀 Kram ❤

Kommentera

