Min första Mixed media tavla!

Jag har gjort min allra första mixed media canvas.

Jag har använt mig av en vanlig canvas tavla.

544513_530685366974243_653438326_n

Nettan har canvas tavlor i olika storklekar.

Jag började med att sätta fast crepe papper med hjälp av multi medium/mod podge.

Detta har Nettan tagit hem och ska finnas i butiken, det kommer upp i webbshopen efter de två kommande mässorna de åker på.

Jag ville att det skulle vara en liten text på tavlan så jag använde mig av modeling paste den med grövre korn.

149060_530685340307579_549425429_n

Sen satte jag fast de dekorationer som jag ville ha.

2518_530685380307575_1555455394_n

Innan jag satte fast dem så målade jag dem med gesso.

Det gjorde jag bara för att sprayfärgen skulle fästa och ge den riktiga färgen som sprayen hade.

Jag har använt mig av blommor i olika färger som jag vet att jag inte kommer att använda.

72147_530685336974246_311996914_n

Här spelar det ju inte någon roll då jag har sprayat över allt senare.

Sen är det bara att gå lös med sprayerna och de färger man vill ha.

Jag har valt att använda Dark chocolat tryffel, Cadbury milk chocolat och Pretty in pink pink.

Dessa sprayer är från Lindy´s stampgang och det finns en massa olika färger.

Jag vet att det kommer hem många fler färger inom kort så håll utkik i webbshopen 🙂

Saras sign
Single Post Navigation

One thought on “Min första Mixed media tavla!

  1. Lilla Pyssel Inger on said:

    Mycket snyggt och läckert gjort detta ska du vara så nöjd med för det var så snyggt 😀 Kram ❤

Kommentera

