Hur jag gör mina Nåldynor !

Hej på Er! 🙂

 Jag får en del tomma tejp rullar när jag pysslar och tycker det är så trevligt när jag kan återanvända dessa tomma tejp rullarna.

Hur man gör en Nålkudde av Biltema Tejp Rulle 001

En sak som jag gillar att göra med dom är att göra nåldynor av dom.

Man får även använt sig av rester som spets, band och andra saker som man inte har så mycket av.

Har sparat gamla gardiner, spets dukar och annat som jag också har återanvänt till själva nål kudden.

Man kan använda sig av andra saker också som en tom Mais burk också men tänk då på dom vassa kanterna så ni inte gör illa er!

1. Först tar jag en kartong bit och limmar på som botten.

 Hur man gör en Nålkudde av Biltema Tejp Rulle 002

2. Sen tar jag en tygbit och lägger kudd ludd eller annat mjukt som man kan använda och gör en boll ut av detta och använder en gummisnodd för att knyta det hela ihop.

Hur man gör en Nålkudde av Biltema Tejp Rulle 003

Hur man gör en Nålkudde av Biltema Tejp Rulle 004

3. Klipper av en del av det som blir över när man fått ihop bollen med gummisnodden.

4. Sen tar jag lim i botten och på sidorna av tejp rullen och trycker ned min tyg boll och formar till den.

Hur man gör en Nålkudde av Biltema Tejp Rulle 005

Hur man gör en Nålkudde av Biltema Tejp Rulle 006

Hur man gör en Nålkudde av Biltema Tejp Rulle 007

5. Nu är det dags att dekorera själva utsidan av tejp rullen och då tar man det man har av spets, band, tyg eller man kan använda remsor med mönstrat papper eller Cardstock också.

Hur man gör en Nålkudde av Biltema Tejp Rulle 008

6. När detta är torkat så fixar jag till en undersida som jag limmar på.

Fyra nya Nåldynor ! 004

7. Det sista jag gör är själva blom dekorationen med blad och dylikt och där dekorerar man efter önskemål och med det man har.

Man kan använda allt möjligt.

Fyra nya Nåldynor ! 006

Fyra nya Nåldynor ! 007

Fyra nya Nåldynor ! 008

Fyra nya Nåldynor ! 009

Fyra nya Nåldynor ! 010

Fyra nya Nåldynor ! 011

Fyra nya Nåldynor ! 012

Fyra nya Nåldynor ! 013

Lycka till med era Nåldynor

 Tack snälla för titten och ha det bra, många hälsningar från Lilla Inger

Ingers Signatur

Single Post Navigation

One thought on “Hur jag gör mina Nåldynor !

  1. Anette Kristensen on said:

    Så otroligt vackra, tack för att du delar med dig ❤

Kommentera

