Bröllopskort

Vi ska på bröllop i sommar och vi vill ge dem ett bidrag till deras bröllopsresa. Så jag har gjort ett kort där man smidigt sätter fast pengarna så att de inte åker ut.

DSC_0573

Jag har använt mig av vit cardstock som jag har gjort min kortbas i. Sedan har jag tagit craft cardstock och papper från Landstoken. Love is in the air/ wedding flowers och Love is in the air part 2/ weddingflowers soft beige. Sedan har jag använt mig av en Martha Stewart punch för att få snygga kanter.  På framsidan har jag stansat ut i vit cs med en deis från Cheery Lynn Mini fancy flourish, bokstäverna finns i ett flertal olika färger så kolla i shopen för att hitta den färg du vill ha.  Självklart ska det ju vara lite blommor och band, kolla i shopen efter de blommor du vill ha. De blommor jag har använt hade jag i mina gömmor.

DSC_0575

På insida av kortet så har jag stansat ut en oval av Spellbinders Nestabillities Floral Oval där vi ska skriva vår hälsning till brudparet.

DSC_0576Jag ville göra ett stilrent och fint kort och jag är riktigt nöjd med resultatet med tanke på att detta var min allra första bokkort.
Hoppas att du provar att göra ett för det var riktigt kul!

Ha en bra dag!

Single Post Navigation

One thought on “Bröllopskort

  1. Agneta Johansson on said:

    Så fint……..

Kommentera

