Lindy´s Stamp Ganng

I dag tänkte jag berätta lite om Lindy´s Stamp Gang sprejer. Det finns fyra olika typer av sprejer och alla har sin charm. Jag är ju mest förtjust i de som är glittriga och som ger shimmer. Som sagt det finns fyra olika varianter dessa heter Starburst, Glitz sprits, Flat Fabios och Moon shadow.

Jag använder dessa för att färga in blommor, metall, trädekorationer, ja allt det man kan tänka sig. Man behöver inte för måla med gesso (gesso är en akrylfärg som man grundar med för att annat ska fästa lättare ) men jag gör det för att jag vill ha en klar och fin färg när jag sprejar.  Man kan även använda dem och spreja med masker på en LO. Jag hoppas att ni testar dessa sprejer för de är så lätta och roliga att använda.

DSC_0606

Dessa är de olika typerna som finns, dessa finns sen i en rad olika färger! Så du kommer nog att hitta den färg du gillar.

DSC_0609Starburst, denna ger färg, glitter och shimmer. Vissa av dom ger ett silverglitter/ shimmer och vissa ger ett guldglitter/ shimmer.  Detta är min favorit.

DSC_0610

Flat Fabio, dessa ger enbart färg. Dessa finns i olika färger.

DSC_0608

Moon shadow, dessa ger ett marmoreat mönster när man sprejar dem. Alla har en brunton i sig och dessa finns olika färger.

DSC_0607

Glitz apritz, dessa ger bara glitter och shimmer och i en väldigt ljus färg till nästan inte någon färg alls. Dessa finns i olika färger på glittret och shimmret.

När du beställer dem så kommer de oblandade. Men de är för att du ska tjäna på det, du slipper ju betala för vattnet som du har hemma i kranen. Du behöver varmt kranvatten och en pensel. Jag börjar med att skruva av locket och sen fyller jag på med varmt kranvatten ca  1cm. Sen tar jag min pensel och använder skaftet att röra runt så att allt pulver löser upp sig. Fyll sedan på med resten av vattnet, fyll upp till markering som finns på flaskan. Låt den sedan stå i 10 min, den måste få stå för att allt pulver ska lösa sig ordentligt. Sedan är det bara att spreja på!!  Senare i dag kommer jag att visa några tavlor som jag har gjort med hjälp av dessa sprejer!

Ha en bra dag.

Saras sign

Single Post Navigation

Kommentera

