Tutorial på After Eight automat.

Nu har jag gjort en tutorial på en After Eight automat som jag tänkte visa er.

Börja med att ta ett cs i den färg som du vill ska vara grunden. Detta cs ska vi dela så att vi får ut locket, botten och själva asken. DSC_0763

Skär till en bit som är 25.8 * 18cm det är boxen, en bit som är 10,5*10,5 cm locket och sist botten som är 8*8cm.

Biga nu den långsidan på den stora biten (28,5*18cm) vid 6, 12, 18 och 24 cm. Biga 2 cm runtom på locket (10,5*10,5cm) och sist 1 cm runtom botten biten.

DSC_0764

Nu vill vi ju att det ska gå att ta ut en after eight längst ner så mäta 2 cm från nedersta kant och klipp sedan bort den biten så att det blir så här.

CSC_0774

Ta nu om du har en liten cirkelpunch och tryck ut en halvcirkel. Då kommer det att se ut så här.

CSC_0776

Nu till locket och botten dax att montera ihop dem och börja klä dem med de mönstrade papperet. Börja med att klippa till både lock och botten så här.

DSC_0769

Sätt tejp/lim på de små flikarna.

DSC_0771

Nu är det dax att skära till de mönstrade papperna. Jag har distressat alla birarna och satt tejp på alla bitarna. Montera ihop alla bitarna med varandra, eftersom jag har använt mig av ett grönt cs och ett gult mönstrat så monterar jag ihop dem innan.

DSC_0781

Här har jag satt fast de mönstrade papperet och sedan satt ihop locket. Botten sätter du bara ihop den kommer endast att ha en liten pappersbit längst fram.

På de mönstrade papperna som ska vara på den biten som vi klippte till, där skär jag bort 2 cm och punchar ut en halvcirkel i båda bitarna. Så blir det så här när jag har monterat fast dem på boxen.

DSC_0783 Sedan är det bara att sätta fast alla andra paneler och då kommer det att bli en bit på  ca 2 cm över. Sätt tejp/lim och fäst ihop den som en kartong/box. Långsida mot långsida.

Nu ska botten in nere där vi har klippt till, tejpa/lima på tre av kanterna och för in den längst ner så att det blir kant i kant med boxen det kan vara lite klurigt men det går. Då kommer det att se ut så här. CSC_0785Det som ”bara” att syra in botten och trycka fast den så att det sitter. Så nu är det klart. Nu är det bara att dekorera efter tycke och smak.

Så här blev min när jag hade dekorerat den klart!

CSC_0787

Jag hoppas verkligen att ni prova att göra denna för det är så roligt! Jag väntar med spänning på att se era After Eight automater!!

Tjingeling!

Saras sign

Single Post Navigation

Kommentera

