Teask tutorial

Idag tänkte jag bjuda på en tutorial på teasken som jag gjorde förra veckan.

Börja med att skära till en bit som är 14*22,5 cm. DSC_0802

Biga 4 cm på alla sidorna och klipp in så att det ser ut som på bilden. Man kan klippa bort en liten bit på flikarna för att få ett litet mellanrum och för att det ska bli lättare att vika ihop boxen. DSC_0805

Nu kan vi skära till alla bitar som vi vill klä våran box med.  Jag tycker att det är enklast att mäta alla sidorna och skiva ner måtten sedan skär jag ut allt på en gång. När jag har gjort det så distressar jag nästan alltid mina kanter med distress ink.

DSC_0807

 

Sedan är det bara att montera ihop alla bitarna. Jag har nästan alltid ett  eller flera mönstrade papper och ett enfärgat cs plus min bas.

Bakpanelen som ligger längst bak har måtten 11,5*13,5cm. På övre  kanten har jag använt en dies för att få en fin form.  De ska sättas ihop och sitter sedan bak på boxen.

DSC_0808

 

Innan jag börjar sätta ihop boxen så sätter jag fast botten biten i boxen och då ser det ut så här.

DSC_0809

 

Sätt sedan tejp /lim på de små hörnbitarna och vik in dem så att det ser ut så här.

DSC_0811

 

Sedan är det bara att klä resten av boxen och sätta fast bakpanelen på boxen. DSC_0812

Nu är det dax att dekorera boxen och sätta fast sista bottenplattan om man vill. Bottenplattan ska vara 6 3/4 ” * 3 1/4″. För att sedan kunna använda en kantstans runtom.  Jag har målat min bottenplatta med mod podge för att får lite mer stadga så att den inte går sönder om den skulle fastna. DSC_0813

Så här blev min teask.

DSC_0818

Tjingeling!

Saras sign

Single Post Navigation

Kommentera

