Pennburk

I dag tänkte jag visa er en pennburk som jag har gjort.  Jag hade tänkt att jag skulle ha den på mitt jobb, den jag har där är så himla ful.

Jag har gjort stommen i  tunn chippbpoard. Sedan har jag klätt den med papper från Almenac collection  från Prima. Sen har jag dekorerat med blommor, spets och bling. Jag har använt mig av en spellbinder dies för att få ut en figur att fästa mina bokstäver på.

Den här kommer ju att användas mycket och för att ”skydda” den så har jag målat på mod podge.  Detta kan även användas som lim.

Så här blev min egen lilla pennburk!!

DSC_0932

Spetsen och bandet med blommor var vit, jag har sprayat med Lindy`s för att få den färg jag ville ha.

DSC_0933

Jag satte fast hampsnöre runt alla kanterna som jag hade hemma.

DSC_0934

Alla bitarna är distressade med Walnut stain ink pad. Här har jag även klätt insidan.

DSC_0935

Tjingeling!

Saras sign

Single Post Navigation

Kommentera

