Project life

Hejsan

Nu kommer Project Life även till Sverige med stormsteg.

Det har naturligtvis redan varit här ett tag, men denna sensommar så känns det att det kliver in i våra svenska hjärtan med stormsteg 🙂

Det kommer i början från USA som så mycket annat inom scrapbooking.

Grundaren av konceptet heter Becky Higgins

 

Jag försöker ibland definiera project life för att liksom klassa in det någonstans.

Men jag har inte bestämt mig för hur jag själv skulle vilja använda det så därför har jag inget exakt svar att ge er för min egen del ännu 😉

Men då jag pratar med olika personer som håller på med det så känner vi alla lite olika för det 🙂

Just nu skulle jag nog lite enkelt säga att det är scrapbooking i dagboksform.

 

Sedan får ni gärna ha andra åsikter, vilket bara berikar det, eftersom vi alla får skapa på det sätt vi önskar.

Jag har alltid tyckt att det inte finns några rätt eller fel i vårt skapande, eftersom vi alla är olika individer och tycker, tänker och gör olika.

 

Ibland saknas kanske tiden för sitt skapande, och vi vet inte alltid hur vi ska få in alla våra underbara fotografier i album.

Jag tycker att man kan använda materialet för project life på olika sätt.

 

Vill du göra som många gör, som en typ av dagbok, och fota, dokumentera med text och sånt för varje vecka så är det ju toppen.

Vill du använda materialet för att snabbt och enkelt kunna få in dina fotografier från en speciell resa eller dokumentera din graviditet och den första tiden med er nya bebis så funkar ju det.

Det finns många olika typer av fotofickor, för olika storlekar på foton, papper och dina blad där du vill skriva ner text.

 

Det finns platsfickor för 12″ album

50121 50125

och det finns platsfickor för de mindre albumen som är i 6″ storlek.
misc me1 misc me2
Det finns många fler olika varianter än de få jag visar er här. 😉
Det är ett ganska enkelt och snabbt sätt att scrappa på tycker jag.
Du behöver inte så många dekorationer och bygger sällan 3 dimensionellt.

 

Det som verkar kännas viktigast är just fotona, texten och lite dekorationer i all enkelhet, som tex washitape.
SONY DSC
SONY DSC
Det finns en uppsjö olika färger och mönster av detta.
Det är mycket enkelt beskrivet en mönstrad tejp, som du vara tejpar fast på dina projekt. 🙂
Jag tycker att det är jätteroligt att följa project life på svenska och det finns dels en fin sida på facebook som heter Project Life Sweden, där du söker medlemskap för att få tillgång till sidan.
Sedan finns en trevlig blogg: http://plswe.blogspot.se/
Vi har gjort lite project life med svenska kort i blandade kit för platsfickorna.
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
Jag kommer med stort intresse att fortsätta följa project life och återkommer väl för att visa mina egna alster då jag väl kommit igång med detta själv 😉
Ha nu en underbar dag alla härliga människor.
var rädda om er och njut av alla vackra färger som blir i vår natur under hösten.
Kram på er
Single Post Navigation

Kommentera

