Mini album tutorial del 2

Hej!

I dag tänkte jag att visa del 2 i hur jag gör mina minialbum. Sist avslutade vi med att sätta fast alla sidorna på själva stommen.

DSC_0167

Nu kommer jag att lägga detta åt sidan och börjar med att göra tagsen som ska vara i fickorna på sidan. CSC_0175

Jag behöver sex sådana så jag skär ut det med min cuttelbug (stansmaksin).  Sedan distressar jag alla kanterna med walnut stain distress ink.

CSC_0177

Nu kan jag skära till mina papper. Jag har vill ju att det ska passa med resten av albumet så jag skär till 12st i brun cardstock och sedan har jag valt ett mösterpapper från BoBunny Trail mixed field journal.

DSC_0178CSC_0181

Även på dessa har jag distressat runt alla kanter med walnut stain distress ink.  Jag kom på att jag ville ha några sidor som man kan vända upp så jag skar till dem och distressade även här alla kanter med samma som tidigare.

CSC_0169

Så det var dagen inlägg från mig nästa gång tänkte jag att jag skulle sätta hop lite delar, jag tycker att det är lättast att göra klart albumet med alla dekorationer innan jag gör omslaget. På så sätt så blir det bra med utrymme mellan pärm och insidan.

Tjingeling!!

Saras sign

Single Post Navigation

Kommentera

