Förvaring av band och spets

I dag tänkte jag visa hur jag förvara mina band och spetsar. Innan så förvarade jag alla mina band och spetsar lite olika och i olika påsar och boxar. För mig var inte det en bra lösning för jag hittade aldrig det jag ville ha eller så trodde jag inte att jag hade just det som jag var ute efter vid det specifika projektet.

DSC_0369

Så här hade jag mina band och spetas innan. Jag hade en artbin som jag hade haft annat i förut som nu var tom. Och jag tänkte att den kanske jag kan använda till att förvara mina band och spetsar i. Men hur skulle det se ut då och hur ska jag göra?? Jag ville ha olika fack så att jag kunde dela upp det i organza, siden och spetsar. Jag gjorde små kort som jag lindade banden på.

DSC_0373

Jag gjorde två olika storlekar. Korten är av chippboard som jag har satt fast mönstrat papper på. Distressat runt alla kanter och sist har jag målat med modge podge för att de ska hålla sig länge. Jag hade ett 6*6 paper pad från Primas ALmenac colletcion och hela blocket gick åt!  Sen var det bara att börja linda alla band och spetsar på dessa kort. I min artbin gjorde jag avdelare av chippboard.

Och så här blev det när allt var klart!!

DSC_0374

Det bästa av allt är är att den är lätt att ta med,  lätt att förvara plus att det går att stapla annat på den!! Hoppas att ni gillar min ide!!

Tjingeling!!

Saras sign

Single Post Navigation

Kommentera

