Förvaring av blommor!

Idag tänkte jag visa hur jag förvarar mina blommor. Jag har haft en massa olika färger på blommor men tyckte att det blev både dyrt och var bökigt att förvara.  Så nu har jag bara vita blommor som jag sedan sprejar med Lindys. Jag hade alla mina blommor i en stor plast låda men nu har jag delat upp dem. Så här ser det ut när det står i min hylla. Jag tycker att det är överskådligt och lätt att ta fram det jag vill ha. Och ni ser rätt….jag har en låda med färgade blommor kvar. 😀

DSC_0421

Lådan som är i mitten har jag lite av varje i som tex löv och platta blommor. Så här ser det ut i en av de större lådorna.

DSC_0422

Det går att dela in det i tre fack men eftersom dessa är så stora så tyckte jag att det var bättre att dela den så här.  I den mindre lådan så ser det ut så här.

DSC_0423

Dessa lådor har jag köpt på Ikea och denna förvaring passa mig perfekt. Jag vill gärna se vad jag har, då det blir lättare att jag använder det jag har.

När jag far på träffar så brukar jag ta med mig en låda och i den så har jag plockat i hop lite av varje. Då slipper jag ta med mig allt och det får ju faktiskt att köpa på plats med.

Tjingeling!!

Single Post Navigation

One thought on “Förvaring av blommor!

  1. Så underbart att få så fin ordning på blommorna 🙂

Kommentera

