Envelope punch board!

Hejsan! Idag tänkte jag visa vad man kan göra med en envelope punch board förutom kuvert. Jag har täckt över texten på kortet då det står två namn som det är till. Jag har använt mig av en cs i crem som bas och sedan har jag använt mig av Maja designs mönstrade papper Vitage Frost Basics 6*6 block.

DSC_0450

Här kortet som är väldigt sparsamt dekorerat då kortet ska skickas.

DSC_0451

Här kan man skriva sitt meddelande till de som ska få kortet.

DSC_0452

Och här är alla delarna och självklart var jag ju tvungen att göra ett kuvert med så att det ska matcha kortet.

DSC_0453

Sen om man låter fantasin flöda så kan man göra ett litet minialbum med hjälp av envelope punch board. Jag har bara gjort själva stommen och satt fast mina mönstrade papper  än. Men ville visa att man kan göra mer än kuvert med denna.

DSC_0458

Jag gjorde även att kuvert som är lite tjockare så att mitt album skulle passa i det.  Här kommer fler bilder på albumet.

DSC_0459

Sen har jag gjort en liten picknick korg som rymmer två Ferro bollar. Så här ser den ut.

DSC_0456

Den är inte heller dekorerad men ni fattar att det är mer än ”bara” kuvert man kan göra!!

DSC_0457

 

Detta är absolut något som rekommenderas att ha. Det finns ju så otroligt mycket man kan göra med denna Envelope puch board, det är nog bara fantasin som kan sätta stopp för allt skapande.

Tjingeling!!

Saras sign

Single Post Navigation

Kommentera

