Beskrivning på mina Nejlikor Blommor!

Hej på Er 

Jag fick så himla mycket respons på dessa Nejlikor blommor som jag gjorde till mina blöjtårtor så har nu försökt att göra en Tutorial / Beskrivning så att ni kan testa på själva

Nejlikor29

1. Dessa blommor gör jag av ”vita” kaffefilter och det går åt 3 stk kaffefilter till varje blomma.

Nejlikor1

2. Detta är dom Spellbinders som jag använder. Man kan använda andra också bara dom är runda.

Nejlikor2

3. Lägg i hop 3 stk kaffefinter och ta önskad storlek på Dies och stansa ut !l

Nejlikor3

4. Här har jag stansat ut i olika storlekar !

Nejlikor4

5. När du har stansat ut och ska börja göra själva blomman så tar du först isär dom 3 stk kaffefilter som du har stansat ut som utgör en blomma. Det blir 6 stk.

Nejlikor5

6. Ta sedan dessa 6 bitar och tryck ihop dom som bilden visar.

Nejlikor67. Sedan så viker du ut dina 6 bitar försiktigt igen.

Nejlikor7

8. Ta en bit och vik den på mitten som bilden visar.

Nejlikor8

9. Sedan viker du i hop biten så att den ser ut som en strut som här på bilden.

Nejlikor9

10. Nu behöver du lim och sedan en pincett. Ta din första bit med lim på lägg den på en ny bit som bilden visar.

Nejlikor10

11. Vik över på mitten igen och sedan viker du ihop sidorna.

Nejlikor11

12. Så här gör man med alla 6 bitar. Glöm inte att ta på lim i mitten på alla bitarna så att hela blomman håller ihop.

Nejlikor12

13. Nu har jag vikt ihop och limmat i hop mina 6 bitar och då behöver jag min pincett.

Nejlikor13

14. Tar blomman i handen och klämmer åt hårt och viker sedan ned kanterna lager för lager.

Nejlikor14

15. Här har jag vikt ned den yttersta lagret.

Nejlikor15

16. Här har jag vikt ned alla lagren och nu har vi fått fram själva blomman.

Nejlikor16

17. Såhär blir dom och jag tycker att dom är super fina.
OBS : Nu är det ”mycket” viktigt att dom får torka ordentlig innan man går till nästa process som är att färga dom. Om man färger dom innan limmet har torkat så faller hela blomman isär !!!! Jag brukar låta dom torka till dagen efter för säker skuld.

Nejlikor17

18. Här ser ni blommorna i olika storlekar !

Nejlikor18

19. Så här många brukar gå åt till en blöjtårta det är ca mellan 17-20 blommor.

Nejlikor19

20. När blommorna har torkat ordentlig till dagen efter så är det dags att färga dom om man vill. Jag brukar behålla några vita också och blanda färgade och vita. Jag har använt mig av Distress Paint men det går säker bra med annan färg också. För att få olika färg nyanser så blandar jag ut färgen med vatten. Utan vatten mörka med vatten ljusare och ljusare.

Nejlikor20

21.Tänk på att när du sprayar på färgen att du gör det på ett sådant sätt att du inte får färg över allt !!!

Nejlikor21

22. När du är klar med att spray färga dina blommor så är det dags att låta dom torka igen. Å dom är inte helt torra före dagen efter !!!

Nejlikor22

23. Så ser dom blå ut.

Nejlikor23

24. Här har jag färgat några gröna !

Nejlikor24

25. Här finns ett gäng med rosa !

Nejlikor25

26. Det sista jag gör innan jag anser blomman är färdig när färgen har fått torkat ett dygn är att pensla på lite glitter för det där lilla extra 

Nejlikor26

27. Nu är Nejlikor blommorna klara att användas och jag tycker själv att dom blir mycket fina

  Fina att användas som dekorationer på ett bord, till paket ja det är bara att låta fantasien gå  Lycka till 

Nejlikor27

28. Så här ser det ut när jag använt mina blå Nejlikor blommor

Nejlikor28

 Lycka till med era blommor.

Hälsningar & Kramar från Lilla Pyssel Inger

Ingers Signatur

Single Post Navigation

One thought on “Beskrivning på mina Nejlikor Blommor!

  1. Så himla fina blommor, dessa ska jag göra, men de minsta, till mina kort!

    Happy Creating;)
    Anki J
    http://ankiscreation.blogspot.se/

Kommentera

