Box tutorial

Här kommer en liten tutorial på hur jag gör mina boxar/lådor.

Först skär jag till alla bitarna i chippboard och sedan tar jag och skär till 1″ remsor av cs.

DSC_0504

Remsorna bigar jag på en halv inch. Har ritat med  en vit penna för att ni ska se.

DSC_0505

Sedan vikar jag alla och skär dem i rätt längd  sedan är det bara att sätta igång. Jag börjar med att sätta lim på men det går bra med tejp om men hellre vill ha det.

DSC_0507

Sedan sätter jag fast halva på ena chippboard biten och sedan den andra halvan på den andra biten så att det ser ut så här.

DSC_0509 DSC_0508
Mina chipboard bitar har olika färg men det gör mig inget då jag ska ha mönstrat papper på hela boxen sen när den är klar.
Sen är det bara att fortsätta att göra lika dant på alla bitarna och även på insidan.

DSC_0513

Så att boxen blir stadig och håller den form jag vill ha.  Så här ser det ut när båda mina långsidor är fastsatta på ut-och insidan.

DSC_0514

Sedan fortsätter jag till kortsidorna och gör likadant.

DSC_0520Ena kortsidan klar på utsidan nu till insidan. DSC_0521Då var insidan klar.

Nu har jag satt fast alla delarna på min box och den ser ut så här!

DSC_0524

DSC_0523

Inuti.

Nu är det dax att dekorera den med mönster papper och jag har valt att använda mig av Bo Bunny´s nya papper Primrose!

Så här blev min box när jag har klätt den med dessa underbara papper!!

DSC_0525

Som ni ser så har jag flera olika papper men alla är från serien Primrose, Bo Bunny.

DSC_0526

Inuti boxen!

DSC_0527

Och även inuti locket. Locket har jag gjort på samma sätt som jag gjorde boxen.  Det jag har kvar att göra på min box är att dekororea den och fylla den med det som jag tänkte ha i den men det får ni se nästa vecka!!

Hoppas att ni gillar denna tutorial.

 

Tjingeling!!Saras sign

Single Post Navigation

One thought on “Box tutorial

  1. Helt underbar box, tack för att du visar hur du gör 🙂

Kommentera

