Vackra hållare

Hej på Er

 Jag tycker om att kunna göra om eller att återanvända saker.

Något som jag återanvänder är mina tomma tejp rullar från Biltema.

 Min kära dotter har ett nytt skriv /sminkbord och frågade mig om jag kunde tänka mig att göra några hållare som hon kunde ha sina  smink penslar i.

Självklart så kunde jag tänka mig det.

Carolina sina Pensel hållare och mina 001

Carolina sina Pensel hållare och mina 002

Carolina sina Pensel hållare och mina 003

Har limmat ihop två tejp rullar till den minsta, två och en halv till den i mellan och tre stk tejp rullar till den största.

Sen har jag tagit lim på och vevat runt natur rep från Panduro.

När det hade torkat ordentlig så målade jag repen med svart hobbyfärg från Panduro.

 Carolina sina Pensel hållare och mina 004

Carolina sina Pensel hållare och mina 005

Carolina sina Pensel hållare och mina 006

Sen blev det limmat på lite spets och pärlor.

Till slut så dekorerade jag med några fjädrar, egengjorda blad, vita stora rosor och vita pyntbär.

Insidan dekorerade jag med svart cardstock.

Hon blev mycket nöjd med dom å det är det viktigaste för mig. 🙂

 *  *  *  *

Har även gjort några hållare till mig själv som jag har på mitt skrivbord i pysselrummet.

Där har jag istället för att målat repet använd mig av CHALK Chestnut Roan.

Sen så har jag dekorerat på ett lättare sätt med pärlor och metall dekoration.

Har även limmat rep på några små värmeljus hållare som jag också har på mitt skrivbord i pysselrummet.

Carolina sina Pensel hållare och mina 007

Carolina sina Pensel hållare och mina 008

Carolina sina Pensel hållare och mina 009

Carolina sina Pensel hållare och mina 010

Så man behöver inte dekorera så himla mycket för att det ska bli snyggt

Tusen tack för mig denna gång och var rädda om Er

 Hälsningar & Kramar från Lilla Pyssel Inger

Ingers Signatur

Single Post Navigation

2 thoughts on “Vackra hållare

  1. wow så underbart vackra, det måste ja testa att göra.
    Tack för inspirationen.

    Kram Johanna.

  2. De är ju helt underbara Inger!! Så bra att kunna använda tomrullarna – det blir ju några såna 😉
    Tack för all härlig inspiration!!

Kommentera

