Ett album med klet och kladd.

Jag har gjort ett albumomslag till min dotter. Jag har använt hennes favoritfärger och mycket dekorationer som hon gillar. Nu återstår bara för henne att göra insidan…

 DSC_9152

Jag började med två bitar chipboard i lämplig storlek. Jag gjorde hål för albumringar på båda sidorna på en gång, eftersom jag tycker att det är lättare att få dem bra, innan man sätter dit en massa saker.
Jag limmade dit spets, silkepapper och annat som jag ville ha på bakgrunden. Efter det så limmade jag fast chipboard och ett band till stängning. En del av chipboarden är grundad med gesso sedan tidigare. Övrigt har jag målat med gesso allt eftersom.

DSC_9136

Efter detta så limmade jag fast dekorationer och sedan var det dax för färg!

DSC_9137

Jag har sprayat och även målat med pensel mellan varven. Började med blå/turkosa toner.

DSC_9141

Lade sedan till rosa, lila och svart.

DSC_9149

En närbild för att visa det härliga skimmer man får av Dazzlers Shimmerz Paint. Riktigt snyggt.

DSC_9153

Japp! Det var grunden till Moas album! Nu ska det bara fyllas med sidor och innehåll…

Tack för titten!
Annicas signatur

Single Post Navigation

One thought on “Ett album med klet och kladd.

  1. Så otroligt läckert album 🙂

Kommentera

