Glittrig Washitejp

Hej! Idag tänkte jag visa er något som jag inte har använt så mycket av förut. Det är Washitejp. Jag har liksom inte fattat vart eller hur jag ska använda detta. Men nu har jag faktiskt använt det på dessa två alster som jag vill visa er idag

Båda två är till förvaring av pennor men olika pennor så klart. Först ut är det förvaring för mina distress markers. Jag har haft dem i den runda plasttuben som jag fick dem i. Sen kom ju 12 pennor till som också låg i en plasttub. Det tog plats och lite svårt att hitta ett bra ställe att lägga dem på då de helst ska ligga ner. Så jag altrade en låda som jag hade liggandes hemma och nu får jag plats med alla i en och samma.

DSC_0103

Så på kanten till min box har jag satt washitejp!!

DSC_0105

Satte även dit ett ”handtag” Så att det skulle vara lätt att dra fram boxen från hyllan.

DSC_0102

Uppe på boxen så har jag stansat ut fjärilar från washitejpen. Bokstäverna hade jag hemma och de matchade perfekt till tejpen. Har använt med av en spellbinders die, just denna finns inte i shopen men det finns många andra fina dies.

Min andra förvaring har jag limmat ihop två tomma tejprullar från biltema så att den blev högre sen gjorde jag en botten och dekorerade. Även på denna så har jag använt Washitejp men en silvrig en.

DSC_0106

Även här har jag stansat u fjärilar i tejpen. Hade också matchande bokstäver i silver hemma. Die som jag har stansat ut är från spellbinder och finns i shopen. Den heter Fancy framed tags one.

CSC_0108

Har distressat min utstansade form med disstres ink i en lila ton.

DSC_0109

Så här ser det ut med mina pennor i min burk.

Hoppas att ni får lite inspiration och tips.

Tjingling!!

Saras sign

Single Post Navigation

Kommentera

