Blommor, blommor, blommor…

Det är ju ingen hemlighet att jag ÄLSKAR blommor, så när Magnolia släppte sin blomdie blev jag helt förälskad!!
(fler än jag blev nog det eftersom den är slut i shoppen 😉 )

Men när jag fick den, så måste jag ärligt säga att jag blev besviken.. den var ju så…platt!
Men den fick ligga ett par timmar tills jag kom på att man kan göra sådär kul med den, som man gör med papper- och kaffefilterblommorna!!!
StampARTic inspirerar
Kaffefilter blommor

Tesa har också spunnit vidare på idén

Jag plockade fram min Magnolia die, en liten sprayflaska och stansade ut 2 stora och 1 liten i vitt akvarellpapper, sedan stansade jag ut 2 mindre i rosa tyll.

  

Jag sprayde rikligt med vatten först

Sedan knölade jag ihop dem, och torkade dem torra med embossingfönen.

När blommorna torkar blir de hårda, och behåller dem form man gett den…
Sedan så tog jag lite distressink och färglade den lite.

Sedan la jag tyll mellan varje blad

Slutresultatet, med en halvpärla i mitten!

Fler resultat:
Utstansad i de underbara Maja design papperen

Sprayad med glimmermist

Och har man ingen Magnolia die, kan man göra som vår alldeles egen mycket duktiga Annica, som gör såhär!
På nätet finns en hel uppsjö hur man gör egna blommor, jag gillar verkligen att göra egna blommor… så jag har Magnolia-blomdie-frossan!!!

Ha en bra dag!! (i regnet 😦 )

Kram DT Camilla

Single Post Navigation

5 tankar om “Blommor, blommor, blommor…

  1. Så fina blommor 🙂
    Kram Anette

  2. Så underbara blommor du gjort.

  3. Så många tips till vackra blommor…tack för det
    Jag såg igår när jag gjorde min blogrunda,någon som stansat kronbladen ..men nu hittar jag inte tillbaka.Vet du var det var…är det du

    Mvh// Inga

  4. Pingback: Rosa ♥ « Scrapbooking4you

  5. De är så himla fint med ”egna” blommor! Måste verklgen börja göra sådanna… Men kanske måste fara en sväng till Vännäsby och shoppa.. Rackarns att de är så långt.. Får se om man lyckas övertala karln..! ;P

Lämna en kommentar